גיוס עובדים

מועמדים מחפשים משרות או שהמשרות מחפשות אחר מועמדים?

כמו בכל אתגר בעולם הארגוני, גם כאן התשובה מורכבת. נושא גיוס עובדים הפך לסוגיה המדוברת ביותר בימינו. לאתגר, שהיה מהותי עוד לפני הקורונה, נוספו "תבלינים" נוספים. מאות אלפי עובדים ועובדות הוצאו לחל"ת ולאחר שהמצב בשוק החל להתייצב, מעסיקים רבים שבו "לחזר" אחרי מועמדים מצד אחד, ומחפשי עבודה החלו בחיפושים אחרי המשרה הבאה שלהם מצד שני.

מכאן, נוצר מצב בו עובדים רבים שנפלטו ממקום עבודתם עקב סגירת עסקים, מיזוג חברות וירידת פעילות בענפים רבים (כמו תיירות ואירועים), כעת מחפשים את דרכם החדשה בענפים אחרים. במקביל, יש חברות ועסקים שהתאימו עצמם לעולם עסקי 'פוסט קורונה' ועברו לתהליכי אוטומציה, שידרגו טכנולוגיה, שינו מבנה ארגוני או החליטו להתמזג עם חברות אחרות. השוק עדיין עובר שינויים ותהפוכות וחברות רבות מחפשות את ה"מודל" האולטימטיבי לגיוס ושימור עובדים מתאימים ואיכותיים.

מיתוג העסק כחלק מתהליך גיוס עובדים

בנוסף לכל תהליכי השינוי הארגוניים, שיטות מיון וגיוס עברו לרוב לדיגיטל – נכון, גם לפני הקורונה הגיוס היה דרך מדיה דיגיטלית, אלא שהשנוי המהותי הוא בנפח ובטיב הנוכחות של הארגונים בדיגיטל כחלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס.

מיתוג מעסיק הוכיח את חשיבותו בעיקר לנוכח העובדה שמעסיקים רבים חזרו לפעילות כמעט רגילה, לכן יש למועמדים מתאימים ואיכותיים, מגוון רחב יותר של משרות לבחור מהן. בנוסף, ארגונים למדו את החשיבות שיש בלהיות נוכחים לא רק בעת גיוס, אלא במהלך כל חיי הארגון. זאת משום שמטבע הדברים עובדים רבים נחשפים לארגונים המגייסים עוד בטרם החלו בחיפוש עצמו. כאן ההזדמנות של המגייסים להיות בנוכחות חיובית ובעלת ערך למועמד פוטנציאלי, אפילו עוד לפני שהוא מחפש עבודה בפועל.

מדוע בניית נוכחות דיגיטלית חשובה לגיוס מועמדים?

אם כן, מה למדנו בנושא גיוס עובדים מהתקופה של "חזרה לשגרה"? הכרנו בחשיבותה של הנוכחות הארגונית הדיגיטלית כבעלת ערך מוסף עצום למועמדים, אפילו אם החברה לא מגייסת באותו רגע.

מכאן עולה הנחיצות בבניית תכנית עבודה של נוכחות ארגונית (ולא רק דיגיטלית), על-מנת להכין את הקרקע עוד לפני שהעובד מגיש מועמדות למשרה.

בנוסף, התקופה הציפה את הפערים בין משרות שונות בתחומים ודרגים שונים. כך למשל, התקופה הזו הגבירה את האתגר שבגיוס עובדים כלליים, שגם לפני הקורונה היה קשה לגייס. פעמים רבות נוצרה האשליה של הצפת מועמדים, אבל מהר מאוד השוק הבין שעובדים רבים שהיו בתקופה ארוכה בחל"ת, לא ממהרים לחזור למקום עבודה "רק" בשביל הפרנסה.

התובנה המשמעותית היא שאתגר הגיוס מחדד לנו את שני הצרכים של אותו מטבע ארגוני: מחד, להיות נוכח עם ערך מוסף, בצורה איכותית ואותנטית לאורך כל ימות השנה. מאידך, הצורך בהבנה לעומק של המועמדים, להקשיב להם ולזקק את מה שהם צריכים, להבין מה יגרום להם להישאר לאורך זמן במקום עבודה, מה עלול "לשבור" אותם, ובעיקר איך להיות מעסיקים הוגנים, קשובים ומפתחים את ההון האנושי.

הקשבה לעובד (מועמד במקרה זה), שיח פתוח ושקוף, מתן ערך מוסף והבנה שמקום עבודה הוא הרבה יותר מ"מקום" – תמיד היו, עודנו נשארו ותמיד יהיו אבני יסוד לצמיחה ארגונית, בעיקר כשמדובר באתגר של גיוס ושימור עובדים.

במציאות המורכבת והמשתנה של היום, על הנהלת הארגון להיות קשובה, מעודכנת, מתוכננת ומסוגלת להשתנות במהירות מבלי לפגוע ביעדי החברה. אנחנו מציעים לכל ארגון, חברה או עסק – שירות גיוס עובדים מותאם לקוח –  בלי פשרות על איכות ושירות.

לפגישת הכרות ללא עלות וללא מחויבות, חייג 050-7735987

לקוחות מרוצים ושותפים לדרך

לבנות סדנה!